torsdagskonstig.

 


 

 

När den är som bäst. När man lyssnar på musik som ger gåshud och lite prestationsångest för att vilja vara den som gjorde just den låten. och den. Ensamheten som är sådär trygg, så att man knappt kan kalla det ensamhet. Att sitta på sitt rum och veta att någon finns nära till hands om man bara vill. Att i flera timmar bara ligga i sängen och lyssna, ligga på golvet och måla porträtt eller pina sig igenom gamla, slitna situationer, bara för att. när jag läser vad jag skriver känns inte orden som mina. Jag pratar inte, jag formulerar mig inte. Jag kan inte sätta ord på mina känslor egentligen. Kanske förstår jag inte mig själv, om vad jag vet som är rätt och fel, vad jag verkligen vill och känner. Trodde att det var min illusion om hur livet ska vara. För inte trivs jag. Och inte flyr jag eller stannar. Jag hör inte hemma här och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag väntar på att någon ska stå framför mig med öppna, trygga armar och visa vägen typ. Men kommer det att hända? Kanske, kanske inte. Inte kan jag sitta och vänta på att andra ska få mig att börja leva mitt liv. Måste förstå själv först. Vad fan jag håller på med. Vad gör jag här, varför sitter jag kvar. Varför tar jag gamla vänners skit eller mammas och pappas tysta, omedvetna och rutinmässiga bemötande. Jag vill inte sitta med, för det är alldeles för stilla. Jag måste ut, men samtidigt kan jag inte. Jag är rädd. För alldeles för mycket. Paranoid kanske, en smula. Det är väl det jag menar med att jag inte hör hemma någonstans, om jag hindras. Kanske var det idag, när jag gick ur kön till krogen för att jag verkligen inte vill vara bland folk, knappt sa hejdå och gick hem, som det slog mig. att jag inte orkar. man behöver inte orka. fast det är svårt, när man sviker andra, för att man inte kan formulera sig. haha, det orkar jag väl inte heller. fail. godnatt.


Kommentarer
Postat av: Lena

Det värsta är att man hela tiden är fullkomligt medveten, låter det hända. Småsaker och storsaker som man inte vet hur man ska förhålla sig till. De är ju inte olidliga, men det ger mig ingenting och man vet att det borde finnas något bättre/roligare/sundare. Men vad gör man? Avviker från kön möjligtvis. Sammanbitet och nästintill bittert(i mitt fall). För att göra något konstruktivt? Nej, bara en total ensamdvala och en längtan.

Men vad är det vi väntar på?

Jag väntar också på den där snubben som ska visa vägen. VART FAN ÄR HAN?! JAG BÖRJAR BLI GAMMAL!

2010-09-03 @ 10:13:13
Postat av: Erika

Jag skulle ha kunnat skriva det där. I mitt huvud går nämligen samma tankar.

2010-09-03 @ 14:42:29
Postat av: carre

lena. det är just det där med att hela tiden vara medveten om allt som händer, fast man inte vet hur man ska ta sig runt det. exakt så jag menar. fast samtidigt så kanske man har det så bra man kan, och inte njuter av det som är bra, utan bara fokuserar på allt som skulle kunna vara bättre. Fast ändå, man ska väl aldrig vara nöjd. har jag fått för mig, hur ska man då kunna utvecklas? fast ja, sammanbitet och bittert blir det väl och det där konstruktiva vilar väl i en längtan mot något annat. mer åt något annat än det destruktiva.

och du är inte gammal. och det kanske aldrig kommer att hända, det där med att något eller någon visar vägen till narnia typ. önsketänkande är just destruktivt ibland. vi kanske borde ta och bli nöjda?

2010-09-05 @ 17:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0